Tillbaka på Strömhult

Efter en skön vecka med lite jobb på Wittlock är ja nu tillbaka på Strömhult för ett par veckors jobb, sen blir det 3 veckors ledighet. Bland annat resa upp till Vemdalen och jämtland som sagt.
Värmeböljan har tagit sitt fasta grepp runt vattnet här omkring och det är RIKTIGT lågt vatten.
Har inte hunnit höra mig för med gästerna om hur fisket gått.
Men imorgon ska ni få en fullständig rapport om det intresserar folk.
Har inte fått några direkt önskemål eller intresse om just om mitt skrivande om Strömhult.
Men ja hoppas att någon kan finna det intressant.

Har varit en trevligt vecka hittills då jag hunnit fiska lite i mitt "hemliga" vatten och även tagit en tur till Krokån där jag fick mig en halvkilos fisk.
Och detta till min stora glädje, eftersom detta vatten har verkligen gått ner sig.
Har haft toppenfiske här i mina ungdomsdagar, och tyvärr sett hur det bara gått utför sista åren.
Det är nog iaf 4 år sen jag tog en fisk i krokån.
Även om ja kanske inte hunnit lägga någon större tid här så har det ändå förr i tiden varit bra med fisk.
Men jag får hoppas att det bara är något för tillfället, annars behövs stora förändringar.
Den ån simmar iallafall dom vackraste öringarna jag någonsin sett.
Guldbukiga, mosaiktlikt prickiga öringar.
Såg förresten en större öring vaka också.
Men ansträngde mig inte till att lägga nåt kast.
En annan kväll..
Njuta kan man göra på andra sätt.

Petar iallafall upp nån bild.

Nyvaket

Vardagsmat

Wherever you go, there U are..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0