På spaning

Ytterst lite fiske har det blivit på sista tiden.
Haft fullt upp med träffa vänner nu på semstern.
Och efter en vecka i tyskland så va man lite efter så att säga.
Har dock haft 2 sköna kvällar med lite vänner och grillning.
Såklart nära ett eller annat vattendrag.
Som den fiskenörden man ändå är va ja tvungen att gå på en liten rundtur.
Gick runt en 50 meter från grillplatsen upp på bron som går över ån för att se om ja kunde se nåt intressant.
Det dröjde inte länge förrän jag såg ett va lite längre upp.
Då fick ja fart!!!
Sprang längs stigen och smög snabbt igenom buskar där jag sett vaket.
Och där.
Igen..
Den visade sig.
Det är sånna här kvällar som man önskar att man tänkt till lite mer och tagit med sig sitt flugspö.
Hade iofs haft svårt att få ut ett lämpligt kast på den fisken.
Min 2:a är inget optimalt spö att spey:a ut med..
Men nu vet jag var den står.
Så ikväll gäller det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0