Liten öring, Stor öring..

Va för en gång skull efter en veckas ledighet tvungen att gå upp tidigt.
Åkte in med bussen till Halmstad för att jobba lite på Wittlocks.
Alltid lika kul att komma dit och få träffat lite gammalt folk och prata med nytt folk på luren.
Lite framåt eftermiddagen snackad jag och Andreas om lite fiske.
Vi tänkte kanske lägga in en vecka tillsammans med 2 av våra vänner uppe i Vemdalen i sommar.
Lite harrfiske skadar aldrig.
Efter ett tag kom vi in på lite öringfiske såklart, och vi bestämde oss senare att jag skulle få ge han och Manne en guidning i mitt "hemliga vatten"..
Kvällen kom och vi styrde våran kosa mot hembyn, parkerade och blev uttittade av en gammal tant med röda skor.
Jag tror nog inte att dom ser mer än 3 flugfiskare här ungefär va 40:e år.
Om ens det.
Vi körde efter plan A, först några kast nere i "lagunen" för och se om det stod nån öring där.
Men en abborre va det enda som hakade på.
Rätt fin storlek dessutom.
Vi gick sakta neråt.
Och där kom första lögnen.
Andreas va som ett litet barn och fumlade snabbt iväg sig över stock och sten.
Ett under att han inte ramlade.
Många års erfarenhet antar jag..
Mkt småöring som vakade, och jag är faktiskt förbryllad över hur öring verkligen har tagit sig tillbaka på just det här stället när i andra närliggande åar som Krokån och Vänneån, bestånden har sjunkit undan istället..
Men öringen här, den tackar jag för.
Tänker faktiskt fortsätta min story senare, för nu måste jag iväg.
Slänger ut lite bilder så länge.
Så kan ni ju få nåt vackert att titta på.
Och då menar jag inte Andreas.

Liten Öring

Fint böj

Stor öring

C u later Alligator

Kommentarer
Postat av: Elin

Fan va snygg kille!

2008-05-21 @ 13:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0