Multipla VakOrgasmer

Efter ett par dagars tråkigt dassigt väder så lider jag lite med dom gästerna som har varit här i 2 dagar, för att sen åka hem när molnen spricker upp och den efterlängtade solen visar sig.
Vinden avtar och mer och mer insekter trängs på ytan.
Man behöver inte vänta många minuter innan det första vaket breder ut sig.
Man börjar spekulera lite vad man själv skulle ha i tafsänden.
Som sagt förut så har det kläckt både det ena och andra, men vill man fresta med en dagsländekläckare eller kanske gå ner ytterligare i storlek och peta på ett litet fjädermygg.
Torrmete är det som ligger i tiden en dag som denna iallafall.
Efter ett tag så kan ja inte hålla mig, fixa spöet, på med rullen och ny tafs.
Det får bli en liten kläckare.
Går ner på den nedre delen av strömmen. Ett vak under ett litet träd som sticker ut lite halvt över ån.
Lägger 2 kast.
Fisken som visade sig där nyss ignorerar.
Går en bit upp och stannar till vid nedre långpoolen.
2 fiskar vakar utanför det ena fallet.
Men ingen tar.
Jag skylle på att bågarna är så upptagna med att vara upphetsade på varandra istället för att smaka på min fluga.
För det är ju lek på gång, även om dom inte direkt fortplantar sig här.
Försöka duger ju alltid.
Kan dom ignorera mig så kan jag göra detsamma.

Senaste dygnet i Strömhult.

Väder:
Kväll med massivt regnfall, mulen morgon och solig dag.
Runt 15 grader.

Vattentemperatur:
11,5 grader.

Fångst till idag:
14 fiskar.

Medelvikt:
3,1 kg

Största:
3,7 kg

Övrigt:
Riktigt trögt fiske med liten fisk. Dock väldigt bra med öring, 11 st som kommit upp och fått gå tillbaka.
Fiskgjuse som vaktar över odlingen. Mindre bra.
Mycket fisk som visat sig senaste timmarna. Multipla vakorgasmer.
Regnet påverkade inte vattenståndet alls. Så normalt flöde.
Onödigt att använda varken intermediate eller sjunktafs.
Mest fisk som kommit upp ur dammen.
Nymfer och julgransglitter har varit det som gett.

image14


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0