Sådärja..

Äntligen på hemmaplan igen..
Eller det har man varit i närmare en vecka.
Och fiske har det blivit.
Kommer ihåg dom där många åren av spinnfiske man ägnade sig åt i sina yngre år, som va en ypperlig företeelse.
Med tanke på att det va nog därför man lärde sig mkt om vad öringen fanns och vart den stod i strömmarna i ens hemmatrakter.
Men efter många års flugfiske så skulle det känns konstigt att inte försöka lura upp en öring på ett annat sätt än just med fluga.
En ren presentation av något den äter..
På en vakande fisk.
Med en imitation av just den insekten.
Och en resning till just din fluga.
Då har man lyckats.
Då är inte storleken av betydelse.

Det är just sånt som gör mina hemmavatten till några av mina drömvatten.
Jag behöver inte åka 100 mil för upplevelser.
Även om ja gärna gör det.
Men nu blev det ingen långresa för mig och min kusin Elias, inte ännu.
Så jag har fått va lite nostalgisk på hemmaplan.
I söndags fick ja även ta med några nyfunna flugfiskevänner på guidning.
Ytterst trevligt! Fisken höll sig undan, lr ja inte undan.
Har inte sett så mkt vakande öring och regnbåge i ån på länge.
Så jag fick visat att dom fanns där iaf.
Fångsten va det värre med.
Men det kommer fler ggr.

Presentation

Smyg

Fredrik me liten öring

Jens med öring

Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0