Heja Sverige!!!

Just nu i skrivandets stund så antar jag att många av det svenska folket sitter med ett leende på sina läppar över sveriges 2-0 vinst över Grekland i EM.
Jag är ingen sportfantast, men självklart så stöder man ändå sverige på sitt eget lilla sätt och sitter klistrad med den radio jag har här i form av ett par hörlurar, (eftersom jag inte har någon tv).
När Zlatan sätter det första målet så är det inte så att man tycker det är ett dugg konstigt.
Även om han inte är svensk, så gör en suverän roll i det svenska landslaget.
Och från en invandrare till en annan så kommer vi i lite lätt på Strömhult och regnbågen.
Från er som inte vet är ju den en invandrare i det svenska fisket, men har ju funnits här ungefär sedan 1890.
Inte på Strömhult, men i våra svenska vatten.
Och här på Strömhult flyter det mesta på som vanligt, värmen har hållt i sig fram tills idag och gjort fisket riktigt svårt.
Men idag så har det börjat storma och även kommit en liten liten gnutta regn.
Förhoppningsvis ska detta leda till lite mindre vattentemp och även ett lite bättre fiske.
Har ändå svärmat och kläckt en hel del sländor av alla dess slag.
Så ni som ska hit, tveka inte att binda upp lite torrt.
Det här är även den sista halvrapporten som ni får på ett tag, för imorgon tar jag semester i ca 3 veckor.
Men kan nog ändå hjälpa till med en viss info om ni hör av er.
Redan imorgon drar ja ut en runda på kusten och ser om ja kanske kan kroka nån öring.
Ska även försöka ta tag i lite multefiske.
Tips mottages gärna!!!!

Lev väl

//Jon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0