Nationaldagen

Vad är typisk svenskt?

Traditioner?
Midsommar?
Blonda tjejer?
Köttbullar?

Ja en bra fråga som man ändå kommer att tänka på en sån här dag när man lyssnar på radion.
Inte för att det här relaterar till nåt som gäller flugfiske.
Men vad relaterar till ett typiskt svenskt flugfiske?
Öringpremiär på västkusten?
Första vårkläckningen i nån skånsk skogså?
Göran Anderssons egna designade kast?
Kommer inte direkt på något som är typiskt svenskt när det gäller flugfiske.
Vi har ju rent ut sagt kopierat allt från andra länder som England, Skottland, Usa eller Polen/Tjeckien.
Är det någon som reflekterat över samma sak som mig?
När ska man få läsa om "swedish tecnique" i någon känd utländsk flugfisketidning?
Har säkert redan publicerats ett antal artiklar om just det.
Men inget som jag har sett till ännu..
Vi kanske skulle börja med att bara kasta baklänges eller nåt..
Nåt borde vi svenskar väl kunna komma på?

Hade iaf en halvledig dag igår och tog en tur in till halmstad för lite ärenden.
Va inne på Wittlock och fick lite bilder på Andreas öring som han tog hemma hos mig.
Otroligt vilken fin öring..
Jag är mer än nöjd att jag har ett sådant vatten hemmavid.
Fick en liten härlig historia berättat för mig av Andreas som hade varit och fiskat i en annan lite halvhemlig å som vi känner till. Jag har dock inte hunnit ta mig dit. Men imorgon ska ja nog försöka ta mig lite lördagsnöje just där.
Är också ett sådant vatten som ja inte tror många fiskar i.
Han och en polare hade varit där i förra veckan och fiskat lite.
Bara fått lite småöring, men skrämt lite större.
Senare på kvällen så får Andreas syn på en större fisk som står och vakar.
Första kastet sitter den.
Han kan det där...

För övrigt så kommer ja inte direktt lämna några fler dagliga rapporter om Strömhult, utan man får ta kontakt med mig personligen om man vill ha någon information.
Maila eller ring.

[email protected]
0735291757

Slänger upp upp några härliga bilder på öringarna.
Först ut den hemma hos mig.

Andreas Öring

Sen den senaste i ett annat vatten.



Lev väl gott folk!!

//Jon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0