Återkommanden och popsnören

Eftersom jag visste att Martin och Maria skulle stanna här i 2 dygn så hade jag på känn att jag skulle få ser lite fler bekanta ansikten här på Strömhult.
Det var så självklart riktigt kul att få träffa både Martin och Maria igen, Martin som jag träffat ett par gånger tidigare och Maria som jag guidat uppe i Långberget i Sysslebäck.
Harrfiske deluxé var det som erbjöds den gången, och nu skulle det bjudas på regnbåge istället.
Och mycket riktigt, den första jag ser på håll är det lilla popsnöret Boba från Hellacopters.
Han har alltid den där lömska blicken i ögat om att nu ska det tas storfisk.
Direkt börjar vi snacka om fisket och lite annat.
Den här gången hade han tänkt att ta revansch på Anders som plockade runt 20 fisk på bara ren flyt.
Men Boba som är lite mer en finessfiskare och tänker mer på presentation än det där slafsfisket.
Han säger att infinner jag inte vid hans vänstra axel om en halvtimme blir det ingen fest för guiden ikväll.
Självklart ställer jag upp.
Sen ser Annelie som ler till en bit bort.
Också väldigt kul att träffa henne, även om det inte var många veckor sen.
Sen lite annat trevligt folk från både Fiskejournalen och tv.
Lite synd bara att Anders inte kunde infinna sig här.
Efter någon timme går jag ner för att ge Boba den assistans jag lovat.
Det börjar mörkna och fisket går trögt.
Visst får dom fisk, men det är svårt.
Ren tur är nog det ordet som jag skulle säga om fisket.
Boba är uppgiven och fallit in i den där onda cirklen av kaotisk stress.
Det pågåt ju en tävling mellan dom olika husen här på anläggningen.
Förra året vann ju damlaget.
Den stora frågan är hur dom ska lyckas blocka varandra detta året?
Det blir kväll och vi samlas uppe i storstugan, där det bjuds på nygrillad båge med en religiöst god sås gjord av självaste Suzanne.
Vitt vin smörjer strupen och gör hela stämningen perfekt.
Efter ett tag är det tal av självaste Boba, och även om jag vet att när han citerar Anders val av starkare drycker, så har han säkert själv ett finger med i spelat att göra.
Det är blockning på gång.
Kvällen går mot natt, och Grappan har fått sitt fäste i några av oss.
Även Grönstedts och Cointreun kommer sätta sina spår.
Klockan blir 2 innan jag kommer hem i säng.
Det står en mer eller mindre levande själ vid strömmen när jag kommer upp klockan halv 8 dan efter.
Jag själv känner mig inte helt stabil.
Men jag tar mitt ansvar.
Hur gick tävlingen och fisket då?
Självklart så vann damlaget även detta år.
Även om fisket va värdelöst, så lyckades dom bärga upp 16,6 kg.
Tjejer kan ;)

Dagens Strömhult.

Väder:
Soligt Soligt Soligt! Ytterst lite vind.
Upp mot 19 grader.

Vattentemperatur:
16,9 grader.

Fångade fiskar tills idag:

18 st

Medelvikt:

3,7 kg

Största:
5,2 kg

Övrigt:
Fortfarande halvdåligt fiske.
Har ingen bra förklaring på det heller.
Mycket fisk som vakar i dammen.
Ingen av gästerna som kör torrt heller.
Vad jag ha hört och sett iaf.
Mest julgransglitter som funkat.
Själv hoppas jag på avbokningar så jag kan få fiska lite mer.. ;)


image16








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0