Stress Stress

Vissa dagar hinner man knappt med det man ska.
Som nu.
Haft alldeles för mkt att göra för att hinna uppdatera.
Förutom att jag jobbar här så är det mycket annat som ska fixas också.
Har alltid haft ett stort intresse för musik.
Och har vänner och bekanta inom musiken, även om jag tyvärr inte spelar något själv.
Nu har jag betts om hjälp från några vänner i kungsbacka och göteborg som spelar i 2 riktigt sköna band.
Hero In Action och Serenade For June, googla så kommer ni komma till deras myspacesidor.
Jag fyllde ju 25 år för ca en månad sen, och då spelade dom bland annat på min fest.
Vad jag vet så är tyvärr ingen av bandmedlemmarna på något fiskeintresserade i den graden som många av våra andra rockgubbar och skatepunkare som lirar musik i vårat sköna musikland sverige är.
Som för mig in på semester.
3 veckor som kommer fördelas att en tredjedel kommer sönderrockas på HurricaneFestival i tyskland, där bland annat Millencolin kommer lira. Där har vi en av dom flugfiskande musikerna vid namn Erik.
Skön snubbe.
Dom andra 2 veckorna drar jag och min fotograf/vän/kusin Elias upp till fjällen.
Mest troligt blir det en tur inom Härjedalen och några vatten där, sen över till Jämtland och Hårkan och Långan.
Någon som har några tips om dom vattnena så tar jag gärna emot dom.

Och nu till 2 dagars Strömhult.

4-5/5

Väder:
Solen håller i sig. Riktigt skön vårvärme. 12 -19 grader.

Vattentemperatur:
13 - 17 grader.

Fångad fisk tills idag:

17 st.

Medelvikt:
3,4 kg

Största fisk:
4,9 kg

Övrigt:
Fortfarande halvdåligt fiske med lite fångster.
Fiskgjusen är iaf borta från odligen.
Vattenståndet på nergång.
Värme.
Flugor som ser ut som skit och kast som misslyckas funkar fint tydligen.

5-6/5

Väder:
Nästan sommar. Upp mot 23 grader.

Vattentemperatur:

Upp till 18 grader.

Fisk fångad till idag:
18 st

Medelvikt:
3,3 kg

Största fisk:

5,5 kg

Övrigt:

Samma som igår, alltså tufft fiske.
En riktigt svår vecka har det varit.
Med tanke på att det oftast har varit fullbokat upp till 12 gäster.
Då är inte 18 fisk mkt.
Fin öring, närmare 2 kg.
Fisken vakar som besatt, men tar inte.
Tror folk inte vågar fiska med kläckare och fjädermygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0