Strömhult 1/5 - 08

Ringde en kompis som fyller år idag, som för övrigt lämnar landet på flykt från havöringar och annat trevligt fångsbart på fluga, för att förhoppningsvis få skriva in ett par nya personliga rekord.
Han drar upp till Söröya om ett par dagar och ska jobba där i 4 månader.
Hur fint det än är i norge och hur många fina vatten det än finns där, så skulle ja ändå inte vilja byta bort en svensk regnig sommar mot det. Jag trivs här, vi har det mesta man kan önska sig i det här landet, ja förutom skatt då kanske.
Men ju äldre och äldre jag blir så uppskattar jag detta avlånga land, även om ja själv kommer rymma härifrån nästa vinter då jag styr min kosa mot Nya Zeeland, och ett liv som hemlös flugfiskare.
Jag känner avundsjukan hos er...
Jag gör det.. ;)
Men poängen i hela sammanhanget var att det är så underbart att få skryta lite när man pratar med någon och dom frågar vad man gör,
-Jag sitter på jobbet och tittar på vakande fisk.
Då vet man att dom där studielånen och allt annat halvjobbigt runtomkring som har gjort att man kommit dit man är idag, det är helt klart värt det.
Det är kärlek..

Dagens Strömhult då.
Det kommer.

Väder:
Halvtaskigt mulet väder med inslag av småskurar med regn. 12 grader.

Vattentemperatur:
Sjunkit lite till 12,2 grader.

Fångst till idag:
21 fiskar

Medelvikt:
3,2 kg

Största:
4,6 kg

Övrigt:
Mkt fler Baetis som kläckt idag. Otroligt mkt fjädermygg och några bibio.
Trögt fiske även idag, mest undervattensflugor som funkat. Typ små kaninzonkers, gula.
Lite andra nymfer i grönt har även gett fisk. Ett fåtal på torrt, Streaking Caddis.
Flest fisk tagen i strömmen. Ingen öring.

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0